Un Consumator informat este un consumator fericit
Home / Blog / Un Consumator informat este un consumator fericit
9 March 2020, by , in Blog, Comments off

Comerțul online este într-un proces de creștere accelerată. Acest tip de afacere se bazează pe relația de încredere într-o masura mult mai mare decât comerțul tradițional și, totodată, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi.

Media are o influență crucială asupra comportamentului consumatorilor. Aproape o zi nu trece fără raportarea în media a unei noi aplicații sau a unei tendințe digitale.

Noile tehnologii au schimbat relațiile cu clienții și au influențat fundamental modelele de afaceri.

Legea prevede că, dacă produsele pe care le-ați cumpărat se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul trebuie să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau să vă dea banii înapoi.

Dacă ați cumpărat un produs sau un serviciu on-line ori fără a merge la magazin (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor), aveți, de asemenea, dreptul de a anula și returna comanda în termen de 14 de zile, indiferent de motiv și fără nicio justificare.

În ciuda avantajelor și comodității comerțului electronic, ușurința și rapiditatea cu care consumatorii se pot implica în tranzacții online – oricând, oriunde și, în special, peste granițe – pot crea și situații care nu le sunt familiare și își pot pune în pericol interesele.

În era tehnologiei, este nevoie de o mai mare transparență pentru consumatori pe piețele online.

Piețele online ar trebui să informeze în mod clar consumatorii cu privire la:

  1. parametrii principali care determină clasificarea ofertelor;
  2. dacă contractul este încheiat cu un comerciant sau cu o persoană fizică;
  3. dacă se aplică legislația privind protecția consumatorilor;
  4. cine este comerciantul (furnizorul terț sau piața online) responsabil pentru asigurarea respectării drepturilor consumatorilor legate de contract (cum ar fi dreptul de retragere sau garanția juridică).

În plus, aplicațiile digitale, cum ar fi piețele online, instrumentele de comparare, magazinele de aplicații și motoarele de căutare, ar trebui să indice utilizatorilor care rezultate de căutare conțin „plasări plătite de produse”, în cazul cărora terții plătesc pentru o clasificare mai bună, sau „includere plătită”, în cazul cărora terții plătesc pentru a fi incluși în lista rezultatelor căutării.

Printre preocupări trebuie să se numere complexitatea din ce în ce mai mare a tranzacțiilor online și a termenilor și condițiilor aferente, precum și incertitudinea cu privire la locul în care consumatorii ar trebui să se adreseze atunci când suferă de prejudiciu ca urmare a unor practici comerciale înșelătoare sau frauduloase sau a produselor nesigure.

Sunt necesare clarificări cu privire la modul în care Statul ar trebui să abordeze practicile de marketing înșelătoare privind produsele „cu dublu standard de calitate”.

Nu în ultimul rând, sunt necesare și adoptarea unor prevederi privind dreptul la măsuri reparatorii individuale pentru consumatori atunci când aceștia sunt afectați de practicile comerciale neloiale, cum ar fi marketingul agresiv.

                                <h2>
                    Luați legătura cu noi                   </h2>
                <a href="https://www.mslegal.ro/contact/">
                    Click Here                  </a>
About author: